روند مردانه شدن مشاغل دریایی درحال تغییر است
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۰۴۸۷۵
«پیام کیتاک لیم» دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) در مراسم روز جهانی دریانوردی، در مرکز همایش های صداو سیما قرائت شد.
وی در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانوردی ۲۰۱۹ آورده است: کشتیرانی همواره یک صنعت کنترل شده توسط مردان بوده است و همین وضعیت درباره بسیاری از شغل ها و حرفه های وابسته در جامعه دریایی صدق می کند، اما این روند در حال تغییر است و دلایل بسیاری برای چرایی این تحول وجود دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
کیتاک لیم در این پیام که توسط «ماندانا منصوریان» نماینده سازمان بنادر در سازمان بین المللی دریانوردی قرائت شد، با بیان «برابری جنسیتی به عنوان یکی از سکوهای کلیدی شناخته شده است که مردم می توانند بر اساس آن، آینده پایداری را بسازند» افزود: این مسئله یکی از ۱۷ هدفی است که از دستور کار توسعه پایدار سازمان ملل حمایت می کند ؛ دستور کاری که کشورهای سراسر جهان به اجرای آن متعهد شده اند.
وی اظهار داشت: جامعه دریایی اگر نتواند امر توانمند سازی بانوان را در محیط کار به درستی محقق کند، استعداد های فراوانی را از دست می دهد.
به گفته دبیرکل آیمو، گروه های متفاوت جنسیتی میزان بهره بالاتری نسبت به گروه های تشکیل شده از مردان دارند و محیط های کاری با جنسیت متفاوت و رضایت مندی شعلی، مشارکت و بقای شغل کارکنان را بیشتر و بهتر ترغیب میکنند.
کیتاک لیم با تاکید بر اینکه «به کار گیری زنان بیشتر در محیط کار به طور کلی هم برای سازمان ها و هم برای مردان و زنان مثمر ثمر است»، توضیح داد: این تنها مربوط به اعداد نیست، تحقیقات نشان می دهد شرکت های با درصد بالاتری از زنان در موقعیت های مدیریتی ارشد ، به طور قابل توجهی نسبت به آنهایی که این موقعیت را ندارند، بهتر عمل می کنند.
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی خاطر نشان کرد: آیمو بیش از ۳۰ سال است که کمپین موفقیت آمیزی را برای تقویت و انگیزه بخشی زنان در جامعه دریایی ایجاد کرده است. البته کارهای زیادی باقی مانده است و این امر نیازمند این است که جامعه دریایی از جمله کشورهای عضو آیمو و صنایع دریایی گرد هم آیند و بر این باور متعهد شوند که زنان به راستی توانمند شده اند.
دبیرکل آیمو اضافه کرد: موضوعات زیادی در این مورد از قبل وجود داشته است و مانیز امسال مایل هستیم، تا جایی که امکان دارد، روی آنها تمرکز کنیم.
کیتاک لیم تصریح کرد: اجازه دهید، سال ۲۰۱۹ را به سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی تبدیل کنیم.
منبع: ایرنا
کلیدواژه: بنادر و دریانوردی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدجوری دل درد گرفتیم
واژهء انقلابی و انقلابیگری حالا تداعی برونریزی زشتترین رفتارهایی را میکند که در عرف عرفانی و مذهبی ما طرد شده؛ اما حالا شده سکهء روز مثلا انقلابیها. این پدیده را باید نوعی استفراغ ناشی از دلدرد تاریخی خودمان بدانیم. لابد پیامدی منتظر اما نامنظور از انقلاب اسلامی. و تضعیف شرع و نه الزاما اعتقاد مذهبی.
این واگشت به ملکات ردیه و مَنِش نادینامیک، در نبود ذهنیتی پذیرفته شده متناسب با درک زمان و دینامیک در اجتماع، طبیعی است- همین است که آن را از نوع پیامدی منتظر در جامعه میدانم. تحولات مشابه در اروپا مثال بارزی از پیچیدگی و سختی تغییر ذهنیت در جامعهء انسانی است- اوج آن را باید در جامعهای دانست که در آن انسانها دینامیک را درک کردهاند و بهشدت در مقابل نطامهای سلسله مراتبی قدرت و نظامهای مطلقه ایستادند تا نقش کل جامعه در برهمکنششان متجلی شود. این رخدادْ نهایتِ فرایندی است که بیش از نیم هزاره طول کشید در پیامد جنگهای صلیبی. بیش از یک میلیون سوزانده شدند به جرم اینکه شیطان در جسمشان حلول کرده.
چه بدعتگذارانی که زنده در آتش سوزانده شدند- نمونهء آن سوزاندن هشت نفر بدعتگذار در پاریس در حضور اسقف اعظم و رئیس دانشگاه پاریس و بزرگان دیگر در سال ۵۸۹/۱۲۱۰- همزمان با تولد سعدی و هنگام افول سلجوقیان و برامدن خوارزمشاهیان در ایران؛ ما هم حلاج داشتیم (قرن سوم/نهم) اما مرتبهء بزرگی کمیت را مقایسه کنید با میلیونها نفر در اروپا. این وحشیگریها از جنس همان مَنِشی است که در کولوسئوم میبینیم و در هولوکاؤست و حالا هم در غزه: همان که نظریهپردازی شده و زیبا بستهبندیشده در مفهوم «اختیارگرایی» (لیبرتاریانیزم) و «ملکهء پست» (vile maxim) به معنی «همه چیز برای ما و هیچ برای دیگری».
انتظار اینکه با یک کلمهء مردمسالاری، بشود این تحولات را درک کرد اشتباه است. خواهیم افتاد در چاه ملکهء پست و اختیارگرایی و بیاخلاقی (سطح) بالاها (higher immorality) که تجلی آن پوشاندن جنایت و نسل کشی انسانها در غزه تحت نام مردمسالاری است. پس، انتظارمان از زدایش مفهوم وقت و پذیرش دینامیک در اجتماع و تأکید بر شکوفایی فرد در جامعه را متناسب کنیم با توان تغییر ذهنیت انسانها [۱]- و نه فرورفتن به درون؛ هرگاه هم توانی فراهم شد، دست بالاتر از امکان بزنیم.
1. نک نتجه تحقیق جدید را که چگونه منش فکری انسانها وابسته به شبکههای نورونی است:
Gene expression networks regulated by human personality, Nature, Mol Psychiatry, ISSN 1476-5578.
به نقل از هادی صمدی، چگونه میتوانیم خود را بهنحوی بنیادی تغییر دهیم
بیشتر بخوانید:
216216
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902377